sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Hedelmiä ja piirakkaa.

Siinä kaksi asiaa, jotka ovat olleet suuressa ruoallisessa (hehheh, keksittekö itte sanaa, jossa on noin monta eri vokaalia peräkkäin) osassa mulla viime viikolla. Hedelmät on ollu ihan ykkösjuttu mulla nyt muutenki viime aikoina. Ehkä tää pimeys johdattaa mut jotenki alitajuisesti hakeutumaan vitamiinirikkaiden hedelmien pariin. 

Kun mennään ruokakauppaan, musta tuntuu, että aina hedelmäosastolla pyörin ympyrää ku kylähullu, kun en osaa päättää, mitä kivoja hedelmiä tällä kertaa haluaisin. Prisman ja sittarin iso ja värikäs hedelmäosasto on mulle ku paratiisi. Yleensä löydän itteni ihmettelemästä ja tökkimästä sopivan kypsyisiä mangoja tai kiivejä. Tai tsekkaan mandariiniosaston (tai mitä lie klementiinejä tai muita ovatkaan, forevör mandariineja mulle) tai etin kivoja appelsiineja. Mandariineja oon rakastanu niin kauan kuin muistan ja osaan jo pienellä vilkaisulla päältä päin nähdä, onko mandariini ihana ja hyvä vai kuiva ja huono. Yksi monista (turhista) lahjoistani i guess ;D 

Nyt kun tosiaan sitten on tullut osteltua ihan kamalasti noita hedelmiä, niin oon alkanu aamuisin syömään niitä aamiaiseksi. Niitä kun pilkkoo sopiviksi suupalapaloiksi ja ripottelee päälle lusikallisen verran chia-siemeniä niin nams ihana aamiainen on taattu. Terveellistä ja hyvää - ja yksinkertaista. Suosittelen.

 

Toinen otsikossa mainittu asia on piirakka. Se on se piirakka, josta jo eilen kirjoitin. Tältä se näytti.


Tomaattia, fetaa, herkkusieniä ja basilikaa. Yummy!

Oiskohan tässä nyt tarpeeksi hölisty ruuasta. Moik!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti