lauantai 30. tammikuuta 2016

Yöllä.

Täällä sitä ollaan ja jumitellaan koneella puoli yhdeltä yöllä. Yleensä oon kiltisti tähän aikaan jo sängyssä, mutta nyt en vielä uskalla mennä. Oon yrittäny tässä keksiä ittelleni jotain tekemistä, koska miekkonen on vielä ulkona parin kaverin kanssa enkä uskalla mennä yksin nukkumaan. Jep. Juuri näin. Katottiin tossa alkuillasta kauhuelokuva, joka oli suuri virhe. Niinku kauhuelokuvat yleensä mun kohdalla. No joo en lähe siitä nyt enempää kirjoittelemaan, koska joudun kohta varmaan luovuttaa ja kömpii tonne sänkyyn peiton alle. En haluu, että se pyörii päässä siinä vaiheessa. Vaikka varmaan pyörii joka tapauksessa. Nnnoh, onneks mies tulee kohta varmaan kotiin.

Syy siihen, että oon lauantai-iltana yksin kotona surkeana, on se, että oon taas onnistunu saamaan ittelleni jäätävän flunssan. Ehdinhän mä kolmisen viikkoa olla terveenä tossa välissä. Jeps. Mut ei se mitään, tulipahan rauhallinen viikonloppu sentään sit tälle neitulille. Jaksaa sitten ens lauantaina sitten taas vilistää menemään.


Mutta mitäs mitäs. Viime kirjoitteluista on ainakin pari viikkoa aikaa.. En ees muista mitä kaikkea tässä on ehtiny tapahtuu. Ei varmaan mitään kovin kummosta. Taistelen gradun aineiston kanssa, oon litteroinu pitkää keskusteluaineistoa jo jonkin aikaa ja litteroin edelleen vielä pitkän aikaa. Litterointi on siis puhe-/keskusteluaineiston aukikirjoittamista, jos joku ei tienny. Mun (= suomen kielen opiskelijan) kohdalla se on hyvin tarkkaa hommaa, koska kaikki erilaiset kielenpiirteet on merkattava siinä kunnolla ylös. Hidasta hommaa sanon minä, hyvin hidasta. Toisaalta ihan hauskaakin omalla tavallaan. Mutta hidasta. Edelleen paino tolla sanalla. Iso paino.

Niin ja oijoi, aamulla isi kävi tuomassa meille äidin tekemää uunituoretta leipää nammammmm. Tää on näitä hyviä puolia siinä, että asuu lähellä porukoita ;)


Oon ollu iteki viime viikolla aika ahkera tuolla keittiön puolella. Tein maanantaina viime lauantaista inspiroituneena tomaatti-fetapiirakkaa, josta tuli yllättävä hyvää näin tämän naisen tekemänä. Päädyin syömään kerralla siitä puolet ja loput puolet seuraavana päivänä. Niin ja kerkes toi mies syödä kans yhden palan. Otin hienoja kuviakin siitä, mutta laittanen niitä sitten myöhemmin, koska en nyt millään jaksa käydä niitä kuvia läpi. 

Nyt mä luulen, että luovutan ja siirryn sänkyyn. Ehkä katon jotain aivotonta ohjelmaa siihen asti, että toi yks tulee kotiin. Oon aika säälittävä, tiiän. Joskus vielä kasvan aikuiseksi ja opin olemaan pelkäämättä kauhuleffojen jälkeen. Tai sit opin olemaan kattomatta niitä. Jommin kummin. Nojuu hyvää yötä puspus.

Ainii hitto hahah miten saatoinkaan unohtaa. Kyllähän tässä on jotain suurtakin tapahtunu viime viikolla. Mä vihdoin ja viimein sain mun kanditodistuksen. Hehe, todiste, että oon saavuttanu jotain. Oon nyt kahden tutkinnon nainen, kuulostaa fiksulta. 


Ja jes nyt tuli viesti, että toi yks tulee kohta kotiin. Nyt tää fiksu aikuinen uskaltaa ainakin mennä nukkumaan. 

Noni nyt öitä pus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti